Tom je na ně velmi pyšný. Předal pak svému týmu návrh jeho vodíkového motoru a oni jej přepracovali na metan a rozvinuli v dnešní Raptor. Falcon Heavy koristi tekuće gorivo, a ne kruto gorivo iz jednog praktičnog razloga - jer to omogućava gašenje i ponovno paljenje motora usred leta, što nije moguće s krutim gorivom. Aktuálně poskytl video přednášku pro amatérské raketové inženýry a studenty. První motor, na kterém pracoval, byl experimentální Kinetic Energy Weapon (KEW) běžící na hydrazin. Podělil se o různé fígle, jak se obejít bez profesionálních nástrojů. Dva motory boli pripevnené k rakete Falcon 1. zdroj fotografie: interestingengineering.com. Mluvil o nutnosti přesného časování vstřikování paliva a okysličovadla do spalovací komory a tedy namíchání té správné směsi pro zapálení, protože podle jeho slov je snadné si v komoře namíchat „dynamit“ a vyhodit si motor do vzduchu.Dále mluvil o ložiscích hřídelí turbočerpadel a jejich chlazení. Ale s tím jak pracoval na studiích o Marsu, začal pochybovat o vhodnosti vodíku jako paliva pro marsovskou raketu, jejíž cílem byla nosnost přes 100 tun na povrch Marsu a také návrat zpět na Zemi. Když pak vidíte, že se věci rozbíjejí, že vibrují, až se rozlomí, tak se tomu vůbec nedivíte.“Detail Merlinu 1C na restaurovaném Falconu 1 (Foto: Pauline Acalin)Rozpovídal se také u otázky ohledně horizontálních versus vertikálních testovacích stavů. U martu 2014. je planirano da se ovaj proces pokrene nekad tokom 2015. i da će do kraja 2015. godine sprovoditi dva lansiranja mesečno.Pored ove dve lokacije, dodatan lansirni kompleks je u izgradnji u blizini Spejs eks je objavio da će zbog troškova osiguranja i uvećanih troškova procesuiranja opreme pred lansiranje, cena kod lansiranja poverljivih vojnih satelita i drugih letelica biti uvećana za 50% u odnosu na standardnu cenu komercijalnih lansiranja, i iznosiće oko 90 miliona dolara, što je opet nekoliko puta jeftinije od 400 miliona dolara koliko vojska i vazduhoplovstvo trenutno plaćaju kompaniji Spejs eks pruža i usluge lansiranja sekundarnog i tercijarnog tereta, uz pomoć adaptera razvijenog kako bi se pri lansiranju velikih satelita mogli lansirati i manji sateliti, ukoliko postoji margina između mase glavnog satelita i nosivosti rakete-nosača.
Planirano je da se razvije cela familija motora „koja će moći višekratno da se koristi i koja će se koristiti za pogon raketa-nosača kompanije Spejs eks namenski konstruisanih za Razvoj se finansira iz privatnih sredstava kompanije Spejs eks, uz dodatna ulaganja U oktobru 2012. godine, kompanija Spejs eks objavila je da radi punom parom na razvoju raketnog motora „Ovo je dopunjeno sledećeg meseca, u novembru 2012. godine, kada je izvršni direktor kompanije Informacije koje su predstavljene javnosti u novembru 2012. ukazuju da kompanija Spejs eks možda ima na umu da razvije familiju raketnih motora baziranih na dizajnu U oktobru 2013. Byl vysoký 3,6 m a široký 21,6 cm. Druhý motor bol určený pre raketu Falcon 1 schopnú vyprodukovať 380 kN ťahu na úrovni výšky hladiny mora a 420 kN vo vákuu.
Tom byl zodpovědný za vývoj vstřikovačů paliva, zapalování a částečně za turbočerpadla. Mluvil o problémech při používání kryogenních paliv, zasekávání ventilů, volbě vhodných materiálů a hrozbě vniknutí vlhkosti.Poskytl velmi mnoho detailních rad ohledně výroby raket v amatérských podmínkách – co jak z čeho vyrobit, jaké nástroje a metody použít, jak skladovat, převážet a používat různá paliva. Tento motor vyvinul tým, který Tom sestavil a vycvičil, on sám však na vývoj pouze dohlížel. Znovu už by do toho asi nešla.“Ještě dodal, že jeden motor Merlin 1D produkuje 2 GW energie. Problémem je zbytkové palivo, kterého v hybridním motoru zůstává po vyhoření okolo 1 %. Merlin 1B. Mlaznica motora je produžena kako bi se poboljšale performanse uz minimalno povećanje mase, pa tako nova verzija u vakuumu proizvodi 935 kN …
Prva verzija na nivou mora razvijala je 654 kN potiska, dok je u vakuumu to raslo na 716 kN.
Dále se podílel na vodíkovém motoru TR-106 o tahu 295 tun, se kterým TWR soutěžila o zakázku na motor pro raketu Delta IV Heavy. Das Merlin-Raketentriebwerk wird in der Hauptstufe der Falcon-Raketen der Firma SpaceX eingesetzt und ist eine Eigenentwicklung. Jako první hovořil o hybridních motorech. Der erste Test eines kompletten Merlin-1-Triebwerks erfolgte nach zweijähriger Entwicklungszeit im Juni 2004. Elon Musk je prošli vikend proveo na lokaciji za testiranje Space X raketa u centralnom Teksasu, na kojoj se testiraju Merlin motori za Falcon 9 letove, ali i motori za druge rakete.